Maxima Grupi 2019. aasta majandustulemuste kasv tugines peamiselt laienemisele Poolas
2020-04-14
Tagasi

„Viimase kahe aasta jooksul toimunud laienemine Poolas on suurendanud Maxima Grupė 2019. aasta kogutulu 3,993 miljoni euroni. Kasumlikkuse langust mõjutasid investeeringud parematesse hindadesse meie klientide jaoks. Keskendusime uute kaupluste avamisele ja iseteeninduskassade arvu suurendamisele,“ ütles Maxima Grupė tegevjuht Jurgita Šlekytė.

2019. aastal ulatus Maxima Grupė tulu 3,993 miljoni euroni ja kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 15,7%. Tulude kasv tugines osaliselt Poola jaemüügiketi Stokrotka omandamisele 2018. aasta aprillis. Võttes arvesse Stokrotka 2018. aasta kogu aasta müügitulu (pro-forma), kasvas Maxima Grupė konsolideeritud müügitulu 7,0%.

Maxima Grupė konsolideeritud müügitulu võrreldavates kauplustes kasvas 3,4%, samas kui 2018. aastal oli vastav müügitulu kasv 1,6%. Müügitulu võrreldavates kauplustes kasvas Baltimaades 2,9% ning Poolas ja Bulgaarias 4,7% (kohalikus vääringus).

Kõige enam kasvasid tulud Poolas (+15,2% pro-forma) ja Bulgaarias (+12,6%), Balti riikides – Lätis (+7,7%). 2019. aastal tõusis Maxima Latvija oma riigis turuliidri positsioonile 25,5%-lise turuosaga. Leedus ja Eestis oli müügitulu kasv mõõdukas, vastavalt 4,4% ja 0,9%. E-kaubanduse müük kasvas 32,3% ja moodustas 1,7% Baltikumi kogumüügist.

Maxima Grupė EBITDA oli 2019. aastal (välja arvatud IFRS 16 mõju) 234,5 miljonit eurot ja kasvas 2018. aastaga võrreldes 4,9%. Kasv oli peamiselt tingitud Stokrotka paranenud tulemustest, samal ajal kui Baltikumis ja Bulgaarias asuvate ettevõtete kogu EBITDA vähenes. 2019. aastal jätkasid Maxima Grupė ettevõtted investeeringuid parematesse hindadesse klientide jaoks, mille tulemusel EBITDA marginaal vähenes 0,6% (välja arvatud IFRS 16 mõju). Arvestades IFRS 16 mõju, ulatus kontserni 2019. aasta EBITDA 333,4 miljoni euroni.
 
2019. aastal investeerisid Maxima Grupė ettevõtted põhivarasse 131,3 miljonit eurot, mida on 2018. aastaga võrreldes 49% rohkem. Ligikaudu 60% kõigist investeeringutest läks peamiselt 101 uue kaupluse avamisele (neist 74 olid Stokrotka kauplused Poolas). Kaupluste koguarv kasvas 1230-ni.

2019. aasta jooksul rekonstrueeriti 36 kauplust (neist 20 Baltikumis) ja rekonstrueeriti ka Leedu suurim Maxima kauplus (10 000 ruutmeetrit) Vilniuses Akropolise kaubanduskeskuses. Grupp jätkas investeerimist ka strateegilistesse projektidesse, nagu  näiteks iseteeninduskassade arvu suurendamine (aasta lõpuks olid paigaldatud iseteeninduskassad 57% Baltimaade kauplustesse), elektrooniliste hinnasiltide juurutamine ja muud algatused.
 
Netovõla / EBITDA suhe (välja arvatud IFRS 16 mõju) langes 1,4x (võrreldes 1,6x 2018. aastal). Arvestades IFRS 16 mõju, oli aasta lõpus netovõla / EBITDA suhe 2019. aastal 3,0x.
 
IFRS 16 mõju on täpsemalt avaldatud Maxima Grupė konsolideeritud aastaaruandes.

Maxima Grupė ainuaktsionär UAB Vilniaus Prekyba kinnitas 2019. aasta eraldiseisva ja konsolideeritud aastaaruande, sealhulgas kasumi jaotamise projekti, mille kohaselt vastavalt dividendipoliitikale eraldati dividendide maksmiseks 86,6 miljonit eurot.

2019. aasta lõpus ilmnesid esimesed uudised COVID-19 (koroonaviiruse) puhangu kohta Hiinas. Kuigi COVID-19 täielik mõju Maxima Grupė äritegevusele on endiselt ebakindel, on grupi likviidsus piisav. Maxima Grupė jälgib olukorda, viib ellu kõik vajalikud ennetusmeetmed ja hoiab oma töötajate ja klientide jaoks turvalist ja ohutut keskkonda. Lisaks püüavad Maxima Grupė ettevõtted vaatamata tarneahela aeglustumisele tagada riiulitel piisavad kaubakogused ning muutuva olukorraga kohanemisel ja sellele reageerimisel laiendada e-kaubanduse teenuseid.
MAXIMA Finants teleMAXIMA Kinkekaardid
Naujienlaiškis
Gaukite naujausius pasiūlymus bei akcijas tiesiai į el. pašto dėžutaę.