Langetasime paljude klientide lemmiktoodete tavahindasid
09.12.2025
Alustasime teekonda odavama ostukorvi suunas, tuues kauplustesse soodsamad hinnad enimostetud toodetele. Alates 9. detsembrist saabki alguse uus püsisuhe odavamate hindadega, mis muudab ka kaupluse hinnasiltide loogikat. Valge tähistab edaspidi tavahinda, punane tavapäraselt kuuma kampaaniahinda ning iganädalaste allahindluste kõrvale lisandub „kollane – nüüd odavam“ tavahind, mis ei sõltu kampaaniaperioodidest, vaid on pikaajaline hinnamuudatus.
Kui klient näeb kollast silti, võib ta olla kindel, et tegu ei ole ajutise pakkumisega, vaid päriselt pikemaks ajaks madalamaks muudetud hinnaga. Hinnad langevad toodetel, mida Eesti pered kõige sagedamini ostavad – piima- ja lihatooted, leib, maiustused, kuivained, hügieeni- ja kodukeemiatooted. „Hindade alandamine ei ole meie jaoks ühekordne samm, vaid selge strateegiline otsus,“ sõnas Maxima Eesti tegevjuht Diana Gegelytė. „Meil on pikaajaline plaan muuta ostukorvi hind klientide jaoks madalamaks. Hindade alandamise projekt areneb samm-sammult ning kollaste hinnasiltide osakaal kauplustes kasvab ajapikku. Just tänases ebastabiilses majanduskeskkonnas aitab kollane märgistus tuua hindadesse rohkem selgust ning muuta odavama valiku poeriiulil lihtsasti leitavaks,“ lisas Gegelyte.
Strateegia mõju on poelettidel juba nähtav. Uute odavamate hindadega võib Maxima kauplustest nüüd leida muuhulgas:
| Toode | Varasem hind | Uus hind | Muutus |
| Saare Kreeka jogurt | 1,79 € | 1,49 € | –17% |
| Borges oliiviõli | 5,49 € | 4,59 € | –16% |
| Tallegg Fitness broileririnnafilee hakkliha | 3,65 € | 2,89 € | –21% |
| Rannarootsi Laste toorvorstid | 4,65 € | 3,69 € | –21% |
| Eesti Pagari vaniljesaiake (külmutatud) | 2,49 € | 1,99 € | –20% |
| Alma vanilli kohupiimakreem | 1,49 € | 1,19 € | –20% |
| Põltsamaa kodune seljanka | 4,46 € | 3,69 € | –17% |
| Kalev dražee piimašokolaadis | 4,87 € | 3,99 € | –18% |
| Zewa Wish & Weg majapidamispaber | 6,19 € | 3,99 € | –36% |
Hinnalangetused on seega sihitud ja läbimõeldud, et mõju ostukorvi lõpphinnale oleks võimalikult tuntav. „Kollane hinnasilt tähistab meie kõige tugevamat lubadust – teha igapäevased lemmiktooted eestimaalaste jaoks odavamaks. Oleme alustanud just nendest toodetest, mis kõige enam klientide ostukorvidesse jõuavad. Koostöös tootjatega liigume ühise eesmärgi suunas, milleks on pakkuda klientidele võimalikult odavat ostukorvi. See on kahepoolne pingutus ja hea näide sellest, kuidas üheskoos sünnib reaalne võit tarbijale. Me jätkame hindade alandamist 2026. aasta jooksul igakuiselt,“ sõnas Maxima Eesti ostuosakonna juht Karina Šabelski.
Koos hinnaloogika uuendamisega teeb Maxima suure sammu ka tehnoloogilises arengus ning alustab elektrooniliste hinnasiltide paigaldamist kõikidesse kauplustesse. „Kliendi jaoks on kõige häirivam, kui riiulil on üks hind, kuid kassas selgub teine. Meie eesmärk on sellised olukorrad välistada, vähendada sellest tulenevat pahameelt ning tagada kindlus, et iga hind vastab alati lubatule,“ selgitas Šabelski.
Elektroonilised hinnasildid vähendavad manuaalse hinnamuutmisega kaasnevaid vigu, lihtsustavad tööprotsesse ning vähendavad paberikulu ja töötajate ajakulu, mille arvelt saab selle energia suunata tegevustesse, mis loovad kliendile rohkem väärtust.

